Lek deg i form

Nok en løpetur? Uendelige lengder i bassenget? Ensidig trening kan bli monotont.

Tener du triatlon,trener du variert helt naturlig. Da hopper du fra den ene aktiviteten til denandre.

 Så ja, pussig nok - triatlon passer spesielt godt fornybegynnere!

 Joda, det er nok av triatleter som trener systematisk, meddetaljerte treningsprogrammer og stadige målinger av puls og watt. Men det erikke nødvendig for at du skal lykkes med å nå dine mål.

Triatlon handler nemlig ikke bare om Ironman, 9-10 timer medumenneskelige anstrengelser, sterke individualister og et abnormtkonkurranseinstinkt. Triatlon handler vel så mye om mestring og begeistring,gjerne sammen med andre.  Og om å lekeseg i form!

De færreste av oss kommer til å stå på toppen av pallen. Ihvert fall ikke i større mesterskap. Men det er ikke målet vårt heller. Vitrener for å komme i litt bedre form. Sterkere bein? Flatere mage? Bredereskuldre? Jo takk, bring it on.

Det beste ved triatlon er den fantastiske allroundformen dukommer i, som verken svømming, sykling eller løping kan gi hver for seg. Og såbryter det opp rutinene dine, noe som kan bringe fram smilet hos noen ogenhver.

Bedre kondisjon og en mer veltrent kropp er attraktivt. Mentrener du variert, reduserer du også risikoen for belastningsskader, noe sommange nybegynnere lett plages med.

Motivasjon er alt. Uten lyst og motivasjon til å gjennomføreog oppnå mer, skjer det ingenting. Det vanskeligste er gjerne å komme i gang.Og det å stå «distansen».

For om du er aldri så giret, har motivasjon en tendens til åfalme etter hvert. Mange opplever at det butter etter noen uker. Spesieltvanskelig er det når den isende nordavinden jager rundt hushjørnene og regnetøser ned. Og det er da det er så godt å ha variasjonen (og leken) å ty til.

For om det er aldri så rufsete ute; i svømmehallen er dugodt skjermet. Og legger du inn en sykkeløkt og en løpetur gjennom uka, er myegjort. (Fritt fram for ski på vinteren!)

Legg dessuten inn litt høy puls ved jevne mellomrom. Da erdet vanskelig å unngå bedre kondis. Gjerne side om side med en  

Men hvordan komme i gang?

«Hemmeligheten bak å komme seg videre, er å starte.Hemmeligheten bak å starte, er å bryte opp den store, overveldende oppgaven ismå, håndterlige oppgaver, for deretter å umiddelbart starte på den første»,mente Mark Twain.

Ofte starter det med målet. Meld deg på en triatlon med detsamme. Da har du en konkret dato å jobbe mot, og en ditto distanse å trene degopp til.

Motivasjonen får du på kjøpet.

Meld deg på idag!

Alle trenger et mål for treninga, og nå er du bare ett klikk unna.

Påmelding